۲-۲۰-۵ مراحل مختلف صدور موافقت نامه تأسیس مناطق نمونه گردشگری
فراخوان عمومی جذب سرمایه گذار
ارائه در خواست کتبی سرمایه گذار به معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان.
در استان با برگزاری جلسه کارگروه گردشگری استانی، طرح اولیه، سوابق و تجربیات سرمایه گذار در زمینه تأسیسات گردشگری
همچنین توانمندی مالی و مدیریتی ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از اخذ تصمیم نهایی، سرمایه گذار جهت صدور موافقتنامه
به دفتر مناطق نمونه گردشگری در مرکز معرفی میگردد‌.
(شایان ذکر است در صورتی که منطقه نمونه‌ای بیش از یک سرمایه گذار متقاضی داشته باشد، انتخاب سرمایه گذار دارای اولویت با توجه به سوابق اجرایی، توان مالی و… بر عهده سازمان استانی می‌باشد.)(دفتر مناطق نمونه گردشگری ، ۳۱،۱۳۸۹)
۲-۲۰-۶ مطالعات جامع مناطق نمونه گردشگری
هدف از انجام مطالعات جامع مناطق نمونه گردشگری کشور به بررسی راهبردی منطقه نمونه گردشگری است که در آن سعی می‌شود، ضمن بررسی کامل منطقه از لحاظ سرمایه گذاری و توسعه گردشگری وتعیین کاربری های منطقه نسبت به تهیه نقشه سایت پلن طرح اقدام می‌گردد.
این مطالعه بر عهده سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری است و سرمایه گذار موظف است ضمن معرفی مشاور به دفتر مناطق نمونه گردشگری، در فرصت زمانی ۴ ماهه که در موافقتنامه تاسیس منطقه نمونه ذکر شده، نسبت به تهیه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری اقدام نماید. سرمایه گذار موظف است بعد از تهیه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری توسط مشاور ذیصلاح، آن را در کارگروه گردشگری استان و سپس مورد تصویب قرار دهد. (دفتر مناطق نمونه گردشگری،۷۱،۱۳۸۹)
۲-۲۰-۷ تعهدات سازمان میراث نسبت به مناطق نمونه گردشگری و سرمایه گذاران آن
- سازمان متعهد می‌گردد ایجاد تاسیسات و امکانات زیربنایی آب، برق، راه و امکانات مخابراتی را تا درب ورودی منطقه با شرایط و نرخ‌های مصوب در شهرها و روستاهای همجوار به سرمایه گذار و بهره برداران ارائه نماید یا مابه‌التفاوت آن را بصورت یارانه پرداخت کند.
- سازمان متعهد می‌گردد در چارچوب مقررات به سرمایه گذار اجازه دهد پس از تفکیک، آماده سازی و تعیین محل اجرای طرح‌های مصوب نسبت به واگذاری قطعی اراضی منطقه به اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور سرمایه گذاری براساس طرح جامع اقدام نماید‌. پیش فروش مستحدثات مختلف تحت نظارت سازمان با رعایت مقررات مربوط به منظور تامین بخشی از هزینه زیرساخت منطقه نمونه توسط سرمایه گذار مجاز می‌باشد.
- سازمان متعهد می‌گردد مکاتبات و معرفی نامه‌های لازم جهت معرفی سرمایه گذار به دستگاه‌های اجرایی ذیربط را تهیه و در اختیار سرمایه گذار قراردهد‌.
- آئین نامه اجرایی نحوه تشکیل و اداره مناطق نمونه گردشگری مقدمات مشارکت و «۷ » سازمان متعهد می‌گردد با عنایت به مفاد ماده همکاری وزارتخانه‌‌ها ، سازمان‌‌ها ، موسسات و شرکت‌های دولتی را در تأمین خدمات مورد نیاز در مبادی ورودی منطقه با شرایط و نرخهای مصوب در شهرها و روستاهای همجوارمنطقه فراهم نماید‌.
- آئین نامه اجرایی نحوه تشکیل و اداره مناطق نمونه گردشگری و پس از صدور موافقت سازمان متعهد می‌گردد باعنایت به مفاد ماده تأسیس برحسب درخواست سرمایه گذار مقدمات واگذاری اراضی دولتی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری ها، سازمان جنگل‌‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور و سایر وزارتخانه‌‌ها و سازمان‌های ذیربط را فراهم نماید.
- سازمان موافقت می کند براساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی مصوب ۱۳۸۰ ، آئین نامه‌‌ها و سایر قوانین مربوطه در چارچوب طرح جامع مصوب سرمایه گذار نسبت به جلب و حمایت سرمایه گذاری خارجی و چگونگی و میزان مشارکت خارجیان در فعالیت‌های هر منطقه اقدام نماید‌.
- سازمان متعهد می‌گردد در چارچوب طرح جامع مصوب و طرح‌های اجرایی منطقه از محل منابع استانی و ملی بطو متوسط سالانه بخشی از یارانه تسهیلات درقالب کمکهای فنی اعتباری ۸۰ % (درصد) از سرمایه گذاری‌های انجام شده را بصورت وام و تسهیلات برای سرمایه گذاری تأمین نماید‌. چنانچه به هردلیلی که قصور متوجه سرمایه گذار باشد باید تمامی کمک‌های انجام شده را مسترد نماید‌.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

- سازمان یک شرکت مهندسی مشاور را بعنوان ناظر بر اجرا و بهره برداری از هر منطقه نمونه گردشگری تعیین و به سرمایه گذار معرفی خواهد کرد. اجرای نظرات ناظر در حدود قرارداد فیمابین و دستور العمل‌های سازمان برای سرمایه گذار لازم الاجراخواهد بود‌.
- در کلیه مواردیکه در این قرارداد انجام اموری در مهلت مقرر برعهده سرمایه گذار گذاشته شده است سرمایه گذار می‌تواند در صورت وجود معاذیر موجه برای مدت معینی درخواست استمهال نماید.تشخیص معاونت سرمایه گذاری و طرح‌های سازمان در قبول یا رد استمهال قطعی خواهد بود‌.
- سازمان موظف به نظارت کامل برحسن اجرای طرح جامع و تفضیلی منطقه نمونه گردشگری و زمانبندی اجرای فعالیت‌‌ها می‌باشد و درصورت مشاهده هر گونه تخلف و تخطی از اجرای صحیح طرح جامع و برنامه زمانبندی موضوع کتباً به سرمایه گذار ابلاغ و درصورت عدم رعایت موارد ابلاغی و بروز اختلاف با نظر حکم و مرضی الطرفین حل و فصل خواهد شد. درغیر اینصورت از طریق مراجع قضایی رسیدگی بعمل خواهد آمد.(دفتر مناطق نمونه گردشگری، ۱۳۸۹، ۴۰-۳۸)
فصل سوم
معرفی عرصه پژوهش
۳-۱ موقعیت جغرافیایی و سیاسی استان مازندران :
استان مازندران با مساحت بالغ بر ۴/۲۳۷۵۶ کیلومتر مربع ۴۶/۱ درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌‌دهد. این استان بین ۳۵ درجه و ۴۷ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۳۵ دقیقه عرض شمالی و ۵۰ تا ۵۴ درجه و ۱۰ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است‌. حد شمالی این استان دریای خزر، حد جنوبی آن استانهای تهران، قزوین و سمنان، حد غربی آن استان گیلان و حد شرقی آن استان گلستان می‌‌باشد که از طریق سه محور هراز، کندوان، فیروزکوه و کیاسر با سایر نقاط کشور مرتبط بوده و سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر، ارتباط هوایی آن را برقرار ساخته است ونیز راه آهن سراسری از این استان عبور کرده است. آب و هوای مازندران معتدل بوده، قسمت جنوبی این استان کوهستانی بوده و قسمت شمالی آن جلگه‌ای ساحلی می‌‌باشد وهرچه از غرب استان به سمت شرق پیش می‌‌رویم بر میزان دما افزوده و از میزان بارش و رطوبت کاسته می‌‌شود. شیب استان به طرف شرق می‌‌باشد که به تدریج پس از عبور از استان گلستان به ارتفاعات غربی استان خراسان شمالی منتهی می‌‌گردد‌. به علت فراوانی نسبی آب و فرسایش کوه‌ها، آبرفت ناشی از آن در دریا ته نشین شده و جلگه مازندران را تشکیل داده است. (راهنمای گردشگری استان مازندران ،۵،۱۳۹۱)

نقشه(۳-۱): موقعیت استان مازندران در ایران
منبع: دفتر فنی و عمرانی استانداری مازندران ۱۳۹۱
دانشگاه آزاد اسلامی- واحد ساری
عنوان پایان نامه :
نقش و جایگاه مناطق نمونه گردشگری در توسعه
پایدار استان مازندران
عنوان نقشه :
موقعیت استان مازندران در ایران
نام استاد راهنما :
دکتر عباس علیپور
نام استاد مشاور :
دکتر سعید شیرکوند
نام دانشجو :
سیده اعظم موسویان خطیر
تاریخ دفاع :
۶/۳/۱۳۹۴

نقشه شماره ۳-۱ موقعیت استان مازندران در ایران

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...