(منبع: یافته­های تحقیق)
با توجه به نتایج به دست آمده در جدول ۴-۱۵ آماره آزمون برابر ۱۲۶/۵۵ است، پس می­توان گفت که مقدار به دست آمده در ناحیه بحرانی واقع نشده و نیز مقدار p-value (sig) برابر ۰۰۰/۰ است که از مقدار ۰۵/۰کوچک‌تر است و بنابراین فرض صفر رد می­ شود. همچنین حد بالا و پایین دارای مقادیر مثبت هستند، مشخص می­ شود که وضعیت عملکرد عملیاتی در جامعه آماری مناسب است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

وضعیت ادراکی جامعه مورد نظر در مورد عملکرد کسب و کار چگونه است؟
برای پاسخ به این سوال از آزمون تی تک نمونه ­ای استفاده گردید. نتایج حاصل در جدول قابل مشاهده است.
جدول ۱۶-۴- نتایج مربوط به آزمون t تک نمونه ­ای عملکرد کسب و کار

متغیر میانگین انحراف معیار مقدار t درجه آزادی معناداری فاصله اطمینان
حد بالا حد پایین
عملکرد کسب و کار ۳۱۴۴/۴ ۴۷۱۰۷/ ۶۲۴/۳۵ ۱۶۲ ۰۰/۰ ۳۸۷۳/۱ ۲۴۱۶/۱

(منبع: یافته­های تحقیق)
با توجه به نتایج به دست آمده در جدول ۴-۱۶ آماره آزمون برابر ۶۲۴/۳۵ است، پس می­توان گفت که مقدار به دست آمده در ناحیه بحرانی واقع نشده و نیز مقدار p-value (sig) برابر ۰۰۰/۰ است که از مقدار ۰۵/۰کوچک‌تر است و بنابراین فرض صفر رد می­ شود. همچنین حد بالا و پایین دارای مقادیر مثبت هستند، مشخص می­ شود که وضعیت عملکرد کسب و کار در جامعه آماری مناسب است.
۴-۳-۲- تحلیل عاملی تأییدی
به منظور تعیین نیرومندی رابطه بین عامل­ها از شاخص ضریب همبستگی جزئی استفاده شده است و با نرم­افزار SPSS آزمون KMO[54] (شاخص کفایت نمونه­برداری) انجام پذیرفت. این شاخص مقادیر همبستگی مشاهده‌ شده را با مقادیر همبستگی جزئی مقایسه می­ کند. چنانچه مقادیر این آمار بیش از ۷/۰ بود همبستگی­های موجود به طور کلی برای تحلیل بسیار مناسب هستند. اگر بین ۵/۰ تا ۶۹/۰ باشد، باید دقت بیشتری در به‌کارگیری تحلیل عاملی به خرج داد و مقادیر کمتر از ۵۰/۰ بدان معنا است که تحلیل عاملی برای آن مجموعه مناسب نیست.
مقادیر این آزمون برای داده ­های مورد مطالعه در جدول ۱۷-۴ نشان داده شده است. همان طور که مشاهده می­ شود مقدار KMO برابر ۷۰۳/۰ به دست آمده که نشان‌دهنده مناسب بودن این ابزار در تحلیل داده ­ها است.
جدول ۱۷-۴- مقدار KMO

آزمون KMO و بارتلت
۷۰۳/۰ شاخص کفایت نمونه­برداری (KMO)
۱۴۸/۱۹۷
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...