.۷۱۲

.۷۲۰

مقدار ویژه عاملها

۵.۶۵۶

۲.۲۴۸

۱.۳۶۵

۱.۱۴۵

واریانس تبیینشده توسط هر عامل

۲.۹۰۳

۲.۸۲۴

۲.۷۸۳

۲.۷۱۲

درصد واریانس تبیینشده

۱۶.۰۴۶%

۱۵.۹۴۸%

۱۵.۳۹۳%

۱۵.۱۲۳%

درصد تجمعی واریانس تبیینشده

۱۵.۰۴۶%

۳۱.۹۹۴%

۴۷.۳۸۷%

۶۲.۵۱%

با توجه به جدول (۱۰- ۴)، مقدار اشتراک استخراجی برای تمام سؤالات بیشتراز (۵/۰) میباشد و هیچ سؤالی از پرسشنامه لازم نیست که کنار گذاشته شود. همچنین ۵ عامل با مقدار ویژه بالاتر از یک استخراج شدهاند که تمام سؤالات مربوط به این متغیر دراین ۴ عامل جای گرفتهاند. همچنین باتوجه به بارهای عاملی سؤالات؛ هریک از سؤالات بیشترین بار عاملی را در همان عاملی که از پیش تعیین شدهبود، دارا هستند. پس هر سؤال دقیقاً همان عاملی را اندازه گیری میکند که برای آن طراحی شده است، بنابراین سؤالات متغیر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی از روایی لازم برخوردار میباشد. با توجه به جدول؛ عامل یا مؤلفه اول؛ فرهنگ درک تغییر و کشف فرصتهای جدید میباشد که (۰۴۶/۱۶%) از تغییرات (واریانس) متغیر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی را تبیین میکند و پس از آن به ترتیب فرهنگ خلاقیت و نوآوری (۹۴۸/۱۵%)، فرهنگ تحریک و پرورش انگیزه ها(۳۹۳/۱۵%) و فرهنگ استقلال طلبی و مسئولیتپذیری (۱۲۳/۱۵%) از تغییرات متغیر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی را تبیین میکنند و در کل؛ (۵۱/۶۲%) از تغییرات متغیر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی مربوط به این چهار عامل است که در پژوهشهای علوم انسانی درصدقابل قبولی است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

- بررسی نرمال بودن داده ها
برای اجرای روش های آماری و محاسبه آماره آزمون مناسب و استنتاج منطقی درباره فرضیه های پژوهش؛ مهمترین عمل، قبل از هر اقدامی انتخاب روش آماری مناسب برای پژوهش است. برای این منظور آگاهی از توزیع داده ها از اولویت اساسی برخوردار است. برای همینمنظور در این پژوهش از آزمون معتبر کلموگروف- اسمیرنف برای بررسی فرض نرمال بودن داده های پژوهش استفاده شدهاست. این آزمون باتوجه به فرضیات زیر به بررسی نرمال بودن داده می پردازد.
H0داده ها دارای توزیع نرمال هستند.
H1داده ها دارای توزیع نرمال نیستند.
نحوه داوری با توجه به جدول آزمون کلموگروف- اسمیرنف بدین صورت است که اگر سطح معنیداری (sig) برای کلیه متغیرها بزرگتر از سطح آزمون (۰۵/۰) باشد توزیع داده ها نرمال میباشد. همچنین میتوان از قضیه حد مرکزی نرمال بودن متغیرها را سنجید. در این قضیه هر گاه حجم نمونه بزرگتر از ۳۰ باشد میتوان توزیع داده ها را نرمال درنظر گرفت.
بررسی نرمال بودن متغیر عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی
جدول(۱۱-۴). آزمون کلموگروف- اسمیرنوف متغیر عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی

متغیر

خطرپذیری
(ریسکپذیری)

توفیقطلبی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...