اطفال

۱۸

N7

۱۴

M8

۱۷

M9

عروق

۱۸

M10

تیم­های انتخاب شده در شرایط وجود بیشترین تعداد عمل­های جراحی که به­ طور معمول اتفاق میافتد برای یک روز کاری می­باشند. اما ممکن است روزهایی نیز وجود داشته باشد که تعداد عمل­های جاحی بیش از این تعداد شوند اما از آنجایی که این روزها به ندرت اتفاق می­افتند پس در نظر گرفتن آن­ها در فاز طراحی ممکن است به جواب نادرست و فزایش بی­مورد هزینه منجر شود. پس در این صورت برای برنامه ریزی برای عمل­های موجود ممکن است از تعداد تیم­های کمتری استفاده شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در این قسمت فاز یک به طور کامل انجام شد و طراحی برای یک مرکز جراحی صورت گرفته است. در ادامه به حل فاز دوم پرداخته می­ شود و در شرایط توصیف شده در فاز دوم به مسأله­هایی تواید شده و به حل آن­ها پرداخته می­ شود.
۵-۳ نتایج بدست آمده از فاز دوم: فاز عملیاتی
بعد از حل مسأله مورد نظر در فاز یک، سیستم جراحی طراحی می­ شود و تعداد تیم­ها در مرحله یک و دو سیستم جریان کارگاهی انعطاف­پذیر معلوم می­ شود. همان­طور که قبلا بیان شد فاز یک مربوط به طراحی است و حل آن فقط یک بار نیاز است. مسأله جریان کارگاهی انعطاف پذیر یک مسأله NP-hard است و حل آن در ابعاد نسبتا بزرگ نسبتا وقت گیر است. در این تحقیق فاز یک با ۲۲ کار توسط نرم­افزار GAMS حل شده است ک زمان حل آن تقریبا ۴ ساعت به طول انجامیده است که برای فاز طراحی مشکلی ایجاد نمی­کند. اما در فاز عملیاتی زمان­بندی برای کار­ها باید در هر روز انجام گیرد که این زمان پردازش برای آن­ها نسبتا زیاد است به همین دلیل در این تحقیق ۳ روش فرا ابتکاری بیان شده است و نتایج حاصل از آن­ها با هم مقایسه شده است.
به منظور اعتبارسنجی مدل تحقیق در عملیات و الگوریتم­های فرا ابتکاری، کد تهیه­شده در نرم­افزار GAMS IDE/Cplex جهت حل دقیق مدل و الگوریتم­های فراابتکاری جهت حل مسائل با ابعاد واقعی لازم است تا از مسائل نمونه ­ای با ابعاد متنوع از کوچک تا بزرگ با توجه به داده ­های واقعی استفاده گردند.
جدول ۵-۶ میانگین زمان انجام عمل­های جراحی و بیهوشی

مانگین مدت زمان فرایند جراحی

میانگین مدت زمان فرایند بیهوشی

نوع عمل
(نام اختصاری)

نام عمل جراحی

شماره جراحی

۴۵

۲۰

عمومی

آپاندکتومی

۱

۴۵

۲۰

هرنی اینگویال

۲

۶۰

۲۰

کله سیستکتومی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...