دانکن

ارتباطات بازاریابی واژه مشترکی برای همه انواع مختلف پیام های برنامه ریزی شده ای که برای ایجاد یک برند به کار می روند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵

کاتلرو آرمسترانگ

ارتباطات بازاریابی را فعالیتهایی که مزیت های محصول را بیان می کنند و مشتریان هدف را به خرید آن نرعیب می کنند.

۶

کیچن و همکاران

ارتباطات بازاریابی فرآیندی است که بوسیله آن بازاریاب می تواند مجموعه مناسبی از محرک های ارتباطاتی را برای برانگیختن مجموعه دلخواهی از پاسخ ها (از سوی مخاطب هدف خاصی) پدید آورد و عرضه کند.

منبع : محقق
بنابراین ارتباطات بازاریابی از جایگاه ویژه ای برخوردار است در همین ارتباط باید خاطر نشان کرد که هزینه ارتباطات سنتی بازاریابی در سال ۲۰۰۰ تنها در آمریکا بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار بوده است که به نوبه ی خود فعالیت گسترده ای بوده است. دلایلی که موجب رشد صنعت ارتباطات بازاریابی می شوند، این است که هر یک از کارکردهای ارتباطات بازاریابی دارای نقطه قوت منحصر بفرد بوده و شرکتها و آژانسها روش های بیشتری و بهتری را برای استفاده استراتژیک از این کارکردها پیدا می کنند. کارکردهای ارتباطات سنتی بازاریابی شامل تبلیغات رسانه های گروهی، روابط عمومی، پیشبرد فروش، اعطای امتیاز، تبلیغات ویژه، فعالیتهای پیشبرد فروش داخل مغازه و تبلیغات نقطه خرید، بسته بندی، پاسخ مستقیم، حمایت مالی وقایع و نمایشگاه های تجاری می باشد. سایر کارکردهای ارتباطاتی که نیاز به هماهنگی با ارتباطات بازاریابی دارند، عبارتند از فروش شخصی و خدمات مشتری، بسیاری از این کارکردها صد سال است که مورد استفاده قرار گرفته و تازگی ندارد. ولی آنچه تازه می نماید، عبارت است از مدیریت آنها به روش یکپارچه به عنوان بخشی از برنامه ارتباطات استراتژیک. (رضازاده، ۱۳۸۵: ۲۵)
۲-۴-۱-۲- ابزارهای ارتباطی[۷۶]:
ابزارهای اساسی که به منظور اجرای اهداف ارتباطات یک سازمان مورد استفاده قرار می گیرد اغلب به عنوان آمیخته ترفیع از آن یاد می شود. آمیخته ترفیع سنتی چهار عنصر را شامل می شود تبلیغات[۷۷]، پیشبرد فروش[۷۸]، روابط عمومی[۷۹] و فروش شخصی[۸۰]. لاکن امروزه عناصر دیگری مثل بازاریابی مستقیم[۸۱] و رسانه های تعاملی[۸۲] به آن اضافه شده است. بنابراین با توجه به نمودار ذیل آمیخته ترفیع یا ابزارهای IMC شامل تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، بازاریاب مستقیم، فروش شخصی و بازاریابی تعاملی است.
نمودار ۶-۲ عناصر آمیخته ترفیع ( Blech and Blech ,2004: 16)
هر یک از عناصر آمیخته ترفیع بعنوان یک ابزار IMC که نقش های متفاوتی در یک برنامه IMC بازی می کنند مد نظر قرار گرفته است. ( Blech and Blech ,2004: 16)لذا در این بخش هر یک از این ابزارها بصورت مفصل مورد بررسی قرار گرفته و مزایا و معایب آنها و ارتباط بین این ابزار و ارزش ویژه برند و عملکرد سازمانی بیان گردیده است. در همین راستا مطابق با تحقیقات اسمیت[۸۳] (۱۹۹۸) و اسمیت، بری و پل فورد[۸۴](۱۹۹۸) ابزارهای یازده گانه ای متفاوتی که قابل دسترس است برای یک بازاریاب عبارتند از: فروش شخصی، تبلیغات، پیشبرد فروش، بازاریاب مستقیم، روابط عمومی، حامی گری، بسته بندی، نقطه خرید، تبلیغات دهان به دهان، اینترنت و تبلیغات هویتی شرکت. به منظور برقراری ارتباط با مخاطبان مورد نظر ولز، برنت و موریاتی[۸۵] (۲۰۰۰) ابزارهای ارتباطات بازاریابی را به ۳ گروه متفاوت تقسیم می کنند بر این اساس منابع پیام[۸۶] به این معنی است که تمامی مواجه های متفاوت بین شرکت و مشتریانش میباشد و تقریباً آنها منابع متفاوت مورد نظر یک برنامه تبلیغاتی است که به ۳ دسته اصلی تقسیم میشود: برنامه ریزی شده[۸۷]، برنامه ریزی نشده[۸۸]، اغلب بدون توجه[۸۹].
برنامه ریزی نشده:
- دهان به د هان
- بررسی های رسانی
- شایعات کارکنان
- بررسی های دولتی
- بررسی گروه مشتری
- سایت های نامنظم
برنامه ریزی شده:
- تبلیغات
- پشیبرد فروش
- روابط عمومی
- بازاریابی مستقیم
- فروش شخصی
- نقطه خرید
- بسته بندی
- حامی گری
- خدمات مشتری
- وب سایت
اغلب بدون توجه:
- امکانات
- خدمات
-توزیع
- طرح کالا
- عملکرد کالا
- قیمت
برنامه ریزی نشده:
- دهان به د هان
- بررسی های رسانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...