* محاسبات محقق
با توجه به نتایج جدول ۴-۳۰، در سطح اطمینان ۹۵%، تنها بین آمیخته محصول با آمیخته قیمت و محصول رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
رابطه عناصر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه با ابعاد کارآفرینی سازمانی
یکی دیگر از نتایجی که در این تحقیق می توان بدست آورد، بررسی رابطه عناصر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه با ابعاد کارآفرینی سازمانی می باشد. به عبارت دیگر در این بخش محقق به دنبال این مساله است که مشخص کند که کدام یک از عناصر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه با کدام یک از ابعاد کارآفرینی سازمانی(نوآوری، تجدی استراتژیک و توسعه کسب و کار) رابطه معناداری دارد. برای این کار از آزمون همیستگی اسپیرمن استفاده شد که نتیجه آن در جدول ۴-۳۱ قابل مشاهده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ‏۴‑۳۱- رابطه بین اجزای آمیخته بازاریابی کارآفرینانه با ابعاد کارآفرینی سازمانی

  نوآوری توسعه کسب و کار تجدید استراتژیک
آمیخته محصول ۴۴۱/۰ ۳۴۶/۰ ۴۱۱/۰
آمیخته شخص ۶۱۵/۰
آمیخته ترفیع ۴۰۳/۰
آمیخته توزیع ۳۴۸/۰
آمیخته قیمت ۴۳۷/۰

* محاسبات محقق
با توجه به جدول ۴-۳۱، آزمون اسپیرمن انجام و معلوم گردید که در سطح اطمینان ۹۵%، آمیخته محصول با هر سه بعد کارآفرینی سازمانی رابطه دارد، آمیخته شخص با نوآوری و آمیخته ترفیع و توزیع با تجدید استراتژیک و همچنین آمیخته قیمت با توسعه کسب و کار رابطه مثبت و معناداری دارند.
خلاصه فصل چهارم
در این فصل، نخست در بخش تحلیل توصیفی، داده ­ها با بهره گرفتن از نمودارها و جداول مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سپس به بررسی داده ­های تحقیق با بهره گرفتن از فنون آمار استنباطی پرداخته شد. در این قسمت خود ابتدا، نرمال بودن داده ­ها مورد آزمون قرار گرفت و مشخص شد که تمام متغیرهای تحقیق از توزیع نرمال برخوردارند. سپس به کمک آزمون­هایی نظیر آزمون کلوموگروف-اسمیرنوف، آزمون میانگین یک جامعه و آزمون اسپیرمن به فرضیه ­ها، سوالات و یافته­های جانبی تحقیق پاسخ داده شد. در فرضیه اصلی مشخص گردید که بین کارآفرینی سازمانی و آمیخته بازاریابی کارآفرینانه رابطه معناداری وجود دارد. همچنین در فرضیه ­های فرعی معلوم گردید که محصول، قیمت و شخص بیشترین رابطه را با کارآفرینی سازمانی دارند و بین توزیع و ترفیع با کارآفرینی سازمانی رابطه معناداری وجود ندارد. در مورد سوال تحقیق نیز روشن شد که کارآفرینی سازمانی در جامعه موردِ تحقیق بالاتر از حد متوسط می­باشد. یافته­های جانبی تحقیق نیز نشان داد که بکارگیری واحدهای در حال رشد از کارآفرینی سازمانی در مقایسه با واحدهای رشد یافته و صاحبان جوان کسب و کار در مقایسه با صاحبان میان سال در بکارگیری از کارآفرینی سازمانی تفاوت معناداری دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...